Khamis, 19 April 2012

kaki langit- 136.





tika mereka masih lagi hijau merimbun
aku telah pun tegak berdiri
menongkat langit memayung bumi.

tika mereka masih lagi hijau mentah
aku telah pun matang
masak dalam panas terik dingin hujan
menjadi arca sebuah kehidupan.

namun usia ku kini makin dimamah hari
aku hanya mampu berdiri tapi telah hilang seri
aku tak mampu lagi menahan panah mentari
hanya terdaya merayu pada Ilahi...

tuhan...
izinkan aku terus menemani mereka
dalam lewat usia ku yang lanjut
berikan sedikit sabar Mu buat aku
terlalu rumit hidup ku kini
menghela nafas pun resah
apa tah lagi untuk melangkah gagah.

tuhan...
hulurkan simpati Mu buat aku
dalam sekalong doa penuh pengharapan
ku mohon rahmat Mu melimpah ruah
buat aku terus tunduk bersyukur.

tuhan...
aku lah hamba Mu yang lemah
sekadar hanya mampu berserah
di atas kehidupan yang payah
aku terus menyusun sembah.


b.tan.
17-19.04.2012.
kemayan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan