Selasa, 27 Ogos 2013

kaki langit - 221.



























ombak laut dan angin pantai
adalah nyanyian sepi seorang aku
dalam meniti alun gelombang kehidupan
penuh ranjau berduri.

berdiri aku
hanya mampu memerhati
camar putih terbang lagi
tinggi dan terus melangit
dalam kabus gelombang gemawan.

kini aku bersama ombak laut
menanti angin pantai menyanyi lagi 
bersama camar putih 
agar kekal bertakhta di hati
dan pelangi terus berseri
 menyinari kaki langit
meski ia sekadar ilusi.

b.tan.
21.5.2012.

* sajak ini dah lama aku tulis. cuma ia hanya tercatat dalam buku nota/diari jpn pahang tahun 2010.
* oleh kerana aku nak melupuskan buku tersebut, adalah lebih baik aku simpan ia di kaki langit ini.
   boleh jugak dibaca mereka yang berkunjung ke sini. sekian dimaklumkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan