Khamis, 19 September 2019

kaki langit - 317




aku mampir ke tepian mu
buat membelai hati nan pilu
melihat kau tersugul layu
dalam menjeruk memendam berahi
agar musim yang berganti 
tiada lagi sesal di kemudian hari.

aku mampir ke tepian mu
buat melepas lelah di bahu
dan memungut sekelumit cinta 
dari persada puncak cemara
buat menghias kamar adinda.

aku mampir ke tepian mu
menanti musim berganti lagi 
agar dapat ku ukir senyuman di bibir
menjadi hamparan adinda beradu
setelah lelah dihambat pilu.

aku mampir ke tepian mu
buat membersih mimpi yang tercalar
sekadar rasa yang membelengu
menjalari diri dari musim ke musim
menunggu monsun bertukar arah
agar aku tak pernah serik
mampir lagi ke tepian mu nanti.


b.tan
mengkuang
19.09.2019
2.12 pm.


* lama jugak aku tak ke sini...
* kaki langit ini...
* alhamdulillah hari ini ada sedikit kesempatan...
* lalu tak aku lepaskan...
* maka lahir lah 'mampir aku ke tepian mu...'





Tiada ulasan:

Catat Ulasan