Rabu, 21 Oktober 2015

kaki langit - 298.


  
 betapa aku telah meluka kan mu
dengan hirisan sembilu cinta
aku membiar kau menunggu
dan berpura tidak tahu.

kemaruk lah rindu berlagu
tak kala sepi begini menghuni
aku berpaling wajah ke tepi
dan kau di sana mungkin ternanti.

aku telah berkali menafi
saat bicara kita berapi
aku tetap mengingati mu
hingga aku mati.

aku masih lagi tercari
di mana alasan aku
untuk ku luah pada mu
kenapa aku menyepi begini.

ternyata aku tiada berhati
entah kenapa aku tidak pasti
tapi di sanubari telah terpatri
aku tetap mencintai mu
hingga aku mati.

b.tan.
21.10.2015.
mengkuang.
1.53pm.


* puisi pertama aku di mengkuang...
* catatan rasmi pertama aku di tahun 2015...
* yang pertama juga dalam semua blog aku...
* harap dimengertikan wahai sahabat...
* bukan aku melupakan mu...
* tapi hati tidak ingin berdusta lagi...
* sekian untuk kali ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan