Isnin, 26 Ogos 2013

kaki langit - 220.



























Kerana Dia Aku Menangis
Tanggalkan Sisa Kewarasan Ku
Rela Melepaskan Kemudi Di Tangan
Di Kala Ribut Gelora Datang Mendera Sang Kera

Kerana Dia Aku Menangis
Padamkan Gaya Dan Perasaan
Sanggup Memutuskan Pertalian Diri
Kepada Selain Dia Yang Ku Damba

Ku Tenggelam Dalam Rindu
Tidak Berdasar Dan Bertepi
Ku Terdampar Dalam Sendu
Tidak Bernoktah Dan Berhuruf
Ku Terkorban Dalam Cinta
Tak Beralasan Dari Lembar
Satu Lagi Tak Terjanjikan
Ranjang Mawar Yang Ku Mimpi

Kerana Dia Aku Menangis
Padamkan Gaya Dan Perasaan
Sanggup Memutuskan Pertalian Diri
Kepada Selain Dia Yang Ku Damba

Ku Tenggelam Dalam Rindu
Tidak Berdasar Dan Bertepi
Ku Terdampar Dalam Sendu
Tidak Bernoktah Dan Berhuruf
Ku Terkorban Dalam Cinta
Tak Beralasan Dari Lembar
Satu Lagi Tak Terjanjikan
Ranjang Mawar Yang Ku Mimpi
Ku Mimpikan
Yang Ku Mimpi

lagu ini pertama kali aku dengar semasa memandu nak ke usim, nilai melalui jalan senawang yang banyak 'traffic light'. ketika itu aku masih lagi dalam semester satu. sambil mengharungi laluan tersebut sempat aku terdengar dan terus mengamati lirik lagunya yang puitis. lagu ini jarang dan payah nak dengar selalu, kecuali sinar fm saja yang sudi menyiarkannya. maklumlah lagu ini bukan merdu sangat pun dia punya melodi, cuma aku saja yang sorang-sorang suka pasal ia bagai menceritakan apa yang aku alami selama ini.  seingat aku baru dua kali aku mendengarnya, semuanya di sinar fm. apa pun aku tak pernah cuba lari, cuma menyendiri untuk menyiapkan tugasan sendiri. maaf, jika ada yang terasa dengan 'hilang naluri', kerana aku telah lama merasainya. justeru aku menyepikan diri dan tidak sanggup untuk terus diselubungi rasa bersalah meski aku sering mengimpikan ranjang mawar bersamamu. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan