Rabu, 28 Ogos 2013

kaki langit - 222.


























seumpama
 melihat sebuah rindu yang gugur
aku memerhati ombak itu
yang masih lagi membelai pantai 
tanpa jemu saban waktu
sedang dalam kemelut sebuah emosi
ternyata kerdilnya diri ini 
untuk menongkah 
gelombang cinta yang datang
bersama seraut wajah nan sayu
yang ku simpan 
di sudut memori danau kalbu ku
setelah kaki langit sepi lagi.

seumpama aku
 yang melihat pantai itu sunyi
tak kala ditinggalkan sendirian 
terdampar di dada resah
sebak menahan sendu
menanti mentari lagi 
di malam ini
sedang aku masih bermimpi.

b.tan.
bera.
2013.

* sajak ini juga aku telah tulis di buku yang sama. tapi terhenti di frasa 'gelombang cinta yang datang.'
* semalam dan hari ini aku telah cuba menamatkannya, dan itulah hasilnya yang tidak seberapa. 
* harap maklum, wassalam...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan